Iedere gesloten deur wijst jou de deur die wagenwijd openstaat

gesloten deur

Hoe zit het toch met mensen die hun doelen smashen? Mijn ultieme voorbeeld is Beyonce. Als jong meisje had ze een droom, haar ouders die net zo hard in haar geloofden en er samen voor gingen. En kijk, hoe ver het geloven in zichzelf haar heeft gebracht!

Hoe hard geloof jij in jezelf?

Je hebt vandaag twee keuzes: de kans dat het je lukt is 50%…. de kans dat het je niet lukt is ook 50%. Bij iedere gesloten deur kun je denken: “zie je wel het lukt niet.”

De kunst is om jezelf te leren coachen, je opkomende gedachtes aan te spreken en daar dagelijks mee aan de slag te gaan. Je kunt geloven dat het niet lukt of opzoek gaan naar wat wél lukt. En ja, deze ervaring heb jij al eens opgedaan! Zij het voor je studie, je baan, je rijbewijs of een sportresultaat. Er zijn momenten geweest waarop je dacht: “dit lukt mij nooit!” Waarna je vrij snel je gedachtes kon veranderen naar: “ja maar, wacht ’s ff, als zij het kan, kan ik het ook!”

In anderen geloven is nog best eenvoudig, maar in jezelf? Dit is een compleet ander level! Wat nu als het niet lukt? Je gedachtes houden niet van inefficiënt werk. Je gaat niet ergens energie en tijd in steken als je weet dat het niet lukt. Dan kun je jezelf deze pijn besparen en het nu al opgeven.

We onderschrijven ons eigen kunnen 100%.

Voor mij is het niet weggelegd.

IS DAT WERKELIJK ZO?

Wat er gebeurd is dat je het niet ziet als een keuze, maar als feiten. Zie je wel, ik heb weinig likes. Zie je wel, niemand reageert op insta. Zie je wel, ik ken ook eigenlijk niemand. Zie je wel niemand leest mijn nieuwsbrieven. Zie je wel niemand koopt.

Je creëert zo jouw eigen realiteit en zo kom je dus onnodig vast te zitten aan gedachtes en overtuigingen die jou helemaal niet dienen.

En ja, er zullen altijd gedachtes komen die je in de weg zitten. Die jou niet dienen, maar het is een keuze om erin te geloven of om ze aan te pakken en je erdoorheen te coachen.

Met onderstaande proces pak je je 50% het lukt toch niet aan!

  1. Focus op waarom je wil geloven in je doel. Waarom wil je geloven dat het voor jou mogelijk is?
  2. Welke impact ga je hebben op het leven van je klanten? Wie is geholpen als jij je doel hebt bereikt?
  3. Je hebt de klus geklaard energie. Ervaar je veel weerstand deze week? Geloof in iets wat je vandaag gemakkelijk kunt geloven. Ik schrijf 1 klant gemakkelijk in. Ik verkoop 1 product gemakkelijk. Ik schrijf deze week gemakkelijk 1 post voor social media.
  4. Ga opzoek naar bewijs dat in de richting van YES wijst! Er zijn 100 deuren die je nodig hebt om bij jouw eindresultaat te komen. Er zijn diverse stappen en deuren die je neemt tot je bij jouw deur bent. Je bent continue opzoek naar de deur die wél open staat. (iemand reageert op je post – yes klanten komen eraan, iemand stuurt je een persoonlijk berichtje – yes klanten komen eraan, iemand leest je nieuwsbrief – yes klanten komen eraan).
  5. Iedere gesloten deur die je tegenkomt wijst je naar de juiste. Niet iedere deur die je neemt, is jouw deur, jouw pad wat je moet bewandelen. Hoe meer nee deuren je tegenkomt, hoe duidelijker je de deur openstaande deur zult zien.

YOU GOT THIS LADY!

Volg:
Delen:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.