Stick to the plan

Stick to the plan

Vanmorgen vroeg was ik in de auto onderweg naar mijn collega om te overleggen over werk. Ieder moment dat ik in de auto zit (zonder de jongens) luister ik een podcast. Podcast = life!

Ik heb de afgelopen jaar al zoveel geleerd dankzij die Podcast’s. Ik leer zoveel praktijkervaring van mensen die een paar stappen voor mij uit zijn en dat vind ik echt GENIETEN! Ik kan gewoon genieten van “aha” momenten.

Anyway, vanmorgen reed ik dus in de auto, luisterend naar een van mijn favoriete Podcasts en ik hoorde zoiets interessants dat ik deze graag met je wil delen!

Stick to the plan!

Hoe vaak verander je van plan, verander je je acties omdat je geen bevredigend resultaat krijgt? Je hebt een doel of resultaat voor ogen en gaat vanuit daar opzoek naar stappen die je kunt nemen.

Bijvoorbeeld: Ik wil vanavond een quiche op tafel hebben, dus zal ik vandaag boodschappen moeten doen, een recept uitzoeken en op tijd beginnen met koken. Klinkt allemaal heel logisch, toch? Maar wat nu als je bedenkt dat er onverwachts 2 personen extra mee eten? Gooi je dan het recept om of zorg je dat je een grotere quiche maakt?

Het voorbeeld klinkt misschien raar, maar in de ondernemers wereld zie ik dit gedrag zo ontzettend vaak. Je bent continue je omstandigheden aan het aanpassen om toch bij je beoogde resultaat te komen. Je veranderd je product, je veranderd je website, je veranderd je messaging, je veranderd je doelgroep, je veranderd de medewerkers en ga zo maar door.

Wat gebeurd er dan?

  1. Je geeft het geen kans van slagen, je hebt het al veranderd voordat je hebt kunnen doorpakken. Het past bij jou als persoon om continue te veranderen, je vindt dit ook leuk om te doen. Dit is je drive.
  2. Je hebt niet het vertrouwen dat het gaat werken, als je het zou laten.
  3. Je gelooft niet 100% in je product, maar als jij er niet in gelooft hoe kunnen je klanten dat dan wel doen?
  4. Je steekt ontzettend veel energie in het continue veranderen van alle omstandigheden om je product heen. Dit VREET energie.
  5. Je weet eigenlijk niet wat er nu wél werkt, omdat je altijd aan alle knoppen tegelijk draait. Je kunt het niet evalueren en daarom doe je eigenlijk maar wat.
  6. Je hebt het gevoel dat je op je onderbuik gevoel moet varen, maar als je vanaf NUL zou moeten beginnen heb je eigenlijk geen idee wat je moet doen.

Waarom is het voor jou zo ontzettend belangrijk om continue die verandering op te zoeken? Waar ben je zo onzeker over? Waar ben je bang voor? Wat houdt je tegen om niet gewoon door te pakken op dat wat er staat? Dat wat er reeds goed gaat en dit te verbeteren?

Op deze manier benader je je aanbod op een compleet andere manier. Namelijk niet vanuit de ACTIE modus, maar vanuit je GEDACHTEN modus. Welke gedachtes heb ik over mijn aanbod? Welke gedachten heb ik over mijn klanten? Zijn er onderdelen die ik kan aanpassen in het proces?

Wil je een keertje sparren, onder het genot van een (online) kopje koffie? Let me know! Ik luister graag naar je.

Volg:
Delen:

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.