Zelfvertrouwen

Zelfvertrouwen

Na iedere zwangerschap zakte mijn zelfvertrouwen naar -10. Toen ik een paar maanden geleden weer begon met sporten had ik echt het gevoel alsof ik van voren af aan moest beginnen. Wat natuurlijk ook zo was.

Na 6 weken ben ik weer begonnen met alles langzaam op te bouwen. Afgelopen maanden heb ik iedere week minimaal 2 keer per week gesport, liever ging ik vaker maar beter iets dan niets. Om wat sturing te geven aan mijn trainingen heb ik een half jaar personal body plan gevolgd. Iedere week boekte ik wel wat vooruitgang, maar vaak zie je dat zelf helemaal niet… En ineens begin ik écht verschil te zien…Mijn lichaam is aan het veranderen, mijn uithoudingsvermogen verbetert en mijn trainingen worden steeds uitdagender.

Sporten is voor mij al jaren heel belangrijk en een van de belangrijkste bouwstenen van mijn welzijn. Het geeft zelfvertrouwen, je daagt jezelf fysiek uit en je ziet jezelf progressie boeken. Je kunt ALTIJD meer dan dat je denkt! Ook zorgt bewegen en sporten voor verlaging van het stresshormoon, cortisol. Wat je weer meer aanmaakt bij slaaptekort! Als je dus geen energie hebt als mama om te gaan, is het juist ONTZETTEND belangrijk om wel te gaan. Ook geeft het vertrouwen, omdat je letterlijk aan het bouwen bent aan jezelf. Iedere training kun je een herhaling of een rondje meer en gaat het allemaal nét wat makkelijker. 

Nu hoor ik je denken; jij kunt makkelijk lullen! 12 jaar geleden stond ik daar heel anders in…, ik vond mezelf altijd die a-sportieveling. Diegene die niemand in zijn of haar team erbij wilde hebben. Ik weet wat het is om niet te sporten en weet welk verschil het maakt en voor je betekent om wel voldoende te bewegen en te sporten. Ik zou daarom heel graag van jullie willen weten, waarom je ervoor kiest om juist wel of niet te sporten?

Volg:
Delen:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.